Bloembakken en banieren maken Zeelands dorpshart nog aantrekkelijker

9 juli 2019

ZOV investeert in fleurig centrum

oor Sergio Boutkan van Arenalokaal.nl
ZEELAND – Na in de winter al nieuwe feestverlichting te hebben aangeschaft, heeft de Zeelandse Ondernemers Vereniging (ZOV) nu ook geïnvesteerd in vaste bloembakken met kleurrijke beplanting. In totaal hangen er 39 bloembakken in het centrum. Daarnaast zorgde de ZOV, samen met Initiatief Zeeland voor aankleding van de lantaarnpalen met fraaie banieren, ontworpen door Peter van Gerwen en Georges de Groot.

Het ophangen van de feestverlichting en de banieren wordt uitgevoerd in samenwerking met Henk van den Elzen, die zijn verreiker hiervoor beschikbaar stelt. “We zijn als Zeelandse ondernemers enorm trots op het resultaat en hopen dat het centrum hierdoor nog aantrekkelijker wordt”, laat het bestuur van de ZOV weten.

Vrijwilligers
De ZOV heeft een groep vrijwilligers bereid gevonden om de bloembakken wekelijks te voorzien van water, zodat ze er altijd netjes uitzien. Cor Verstegen, Jan Bergmans en Cor van den Berg rijden wekelijks met een watertank rond.
De watertank staat op een kleine aanhangwagen en zorgt door middel van een pomp dat het water boven in de bakken terechtkomt. Tonnie Willemsen heeft de watertank technisch in orde gemaakt en Stef van Dongen heeft de bus voorzien van de juiste bedrading om de aanhangwagen goed te laten functioneren.

104 leden
De Zeelandse Ondernemers Vereniging telt op dit moment 104 leden. “Door dit hoge aantal is het mogelijk om deze investering uit te voeren. We bedanken onze leden dan ook voor hun bijdrage”, aldus het bestuur van de ZOV.