Ga in gesprek met de portefeuillehouders economie van de gemeenten Landerd en Uden tijdens het Maashorst Festival

17 juni 2019

Zoals bekend organiseren gemeenten Landerd en Uden op 24 juni een event om burgers en organisaties uit te dagen hun inbreng te leveren op een visie voor de nieuwe gemeente Maashorst. Hierover leest u meer in het eerder geplaatste nieuwsbericht.

Op deze dag vol activiteiten zal gastspreker Richard van Hooijdonk van 16:00 tot 17:00uur een inspirerende en prikkelende lezing verzorgen over trends 2030, toekomstig bedrijf, slimme stad/overheid. Deze lezing zal plaatsvinden in de theaterzaal van Markant.
Aansluitend gaat Richard in op vragen uit de zaal waarna er gelegenheid is om met portefeuillehouders economie van de gemeenten Landerd en Uden in gesprek te gaan over de lezing, dan wel aan de hand van ingebrachte onderwerpen. Hierbij zullen afgevaardigde van ZOV, MKB Schaijk / Reek & UOV de Kring aanwezig zijn.

Als voorbereiding op de nieuw te vormen gemeente Maashorst hebben voorzitters ondernemersverenigingen Zeeland, Schaijk/Reek, Odiliapeel, Volkel en Uden als collectief een brief aan college en raadsleden Landerd en Uden geschreven met verzoek om informatie waarop we gezamenlijk onze kunnen vormen.
Gevraagd is;
– economische visie van zowel Landerd als Uden tot 2022
– economische visie van zowel Landerd als Uden na 2022
– economisch beleid Landerd en Uden, en verschil in uitvoering in breedste zin van het woord met betrekking tot bijvoorbeeld gevelbelasting, ontwikkeling industrieterreinen, toeristenbelasting en ontwikkeling gebied Maashorst.

Als eerste reactie is afgesproken met Landerd en Uden om na 24 juni een afspraak met portefeuillehouders economie en betrokken ambtenaren van zowel Landerd als Uden gezamenlijk met voorzitters ondernemersverenigingen in gesprek te gaan om de eerste piketpaaltjes te kunnen gaan slaan.

Ook voor deze nog te plannen afspraak halen we uiteraard graag informatie op tijdens het Maashorst Festival op 24 juni.

Tot ZOV’er