Zeeland zijn we samen

20 april 2020

Met ‘Zeeland zijn we samen’ met daarbij de hartenkreet ‘Zorg goed voor elkaar’ de inwoners een hart onder de riem steken. Dat is de bedoeling van de banieren en spandoeken die deze zondag in het dorp zijn opgehangen. Een initiatief van de Zeelandse Stichting Jeugdbelangen samen met de gemeente Landerd, de Zeelandse Ondernemersvereniging en de vereniging Initiatief Zeeland.

‘We willen de jeugd, ouders en ouderen, eigenlijk de hele dorpsgemeenschap een warme ondersteuning bieden in deze lastige dagen. Een tijd waarin van alles gebeurt en tegelijk ook heel veel niet meer”, zo legt Geert van Rooij, voorzitter van de Stichtingen Jeugdbelangen uit.
Peter van Gerwen ontwierp de banieren en het spandoek. Gemeente, ondernemersvereniging en Initiatief Zeeland sloten er zich snel bij aan en droegen hun financiële steentje bij. Zij zijn het helemaal eens met de gedachte achter de actie.

“Wij zijn het van harte eens met dit initiatief”, aldus Alfred van Meegen van de Zeelandse Ondernemersvereniging. Voor hem is het een gezamenlijk gevoel van sociaal betrokken verenigingen en ondernemingen die aan het initiatief ten grondslag liggen. Bedrijven in Zeeland ondervinden ook de gevolgen van de corona-epidemie. “Wij helpen ze door de ondernemers bij vragen naar het juiste adres te verwijzen en waar mogelijk hulp te bieden.” Ook in Zeeland zijn het met name de horeca- en recreatieondernemingen die getroffen worden door de maatregelen tegen het coronavirus.