Verslag ZOV ledenavond 6 juni

8 juni 2023

Dinsdag 6 juni was de ledenavond van ZOV bij Dorpshuis Zeeland. Onder een stralende zon werd gestart met een BBQ verzorgt door Wim van Haeren waarna om 19:30uur het officiële gedeelte begon.

Agenda.
Als eerste kreeg onze waarnemend burgemeester Rianne Donders het woord voor een persoonlijke introductie en een doorkijk naar onze gemeente Maashorst.

Aansluitend zijn de financiële stukken toegelicht met de opmerking dat willen de betrokkenheid en kwaliteit van de bijeenkomsten blijven garanderen een verhoging van de jaarlijkse contributie gewenst is. Deze aanpassing wordt door leden onverkort onderschreven.

Samenwerkende Ondernemers Maashorst (SOM)
Als paraplu boven ondernemersverenigingen in de Maashorst wordt binnen 2 weken SOM officieel bij notaris ingeschreven, dit is nodig om als rechtspersoon met gemeente Maashorst in overleg te mogen gaan betreffende “kern-overschrijdende items”. ZOV blijft hierbij uiteraard bestaan en belangen van alle Zeelandse ondernemers behartigen.

• Binnenkort volgt hierover een persbericht.

Ontwikkelingen industrieterrein Voederheil.
Wethouder Gijs van Heeswijk heeft een toelichting gegeven over huidige stand van zaken betreffende ontwikkelingen industrieterrein. Bij aantal ondernemers is er onduidelijkheid over huidige aanpak en de gemaakte afspraken. Om hier meer duidelijkheid in te verschaffen gaat de gemeente een informatieavond organiseren op 10 juli as.

• Uitnodiging met aanvullende informatie volgt zo spoedig mogelijk.

Aanbestedingen
Om het voor ondernemers (zowel MKB- ers als ZZP- ers) uit gemeente Maashorst duidelijker te maken op welke wijze men kan inschrijven op opdrachten van de gemeente, is er een informatieavond georganiseerd op woensdag 21 juni om 16:00 uur in Uden.

Platform Toerisme Maashorst
Na oprichting gemeente Maashorst is Platform Toerisme Landerd overgegaan in Platform Toerisme Maashorst, een platform dat zich breed inzet voor promotie van de toeristische en recreatieve sector in onze gemeente. Samen met de toeristische ondernemers wordt de Maashorst op de kaart gezet. Wil jij als ondernemer hieraan bijdragen? Meld je dan aan als Explore Maashorst Partner, deelname is gratis! Als deelnemer kun je samen met PTM en met elkaar samenwerken voor een toeristisch Maashorst. Met een gratis pakket help je jouw onderneming of organisatie aan meer zichtbaarheid voor toeristen, bezoekers en inwoners. Daarnaast zijn er een aantal extra promotiemiddelen die tegen betaling aangeschaft kunnen worden.

Centrum Verfraaiing Zeeland
Er moesten nieuwe baniervlaggen komen om de Kerkstraat op te vrolijken, waarbij we graag iets willen wat typisch Zeeland is.

Van Gerwen Reclame heeft daar een heel bijzondere invulling voor bedacht.” Peter van Gerwen: “Je denkt bij Zeeland al snel aan afbeeldingen van de drie molens en de kerk. Wij bedachten dat het ook anders kan. In samenwerking met de Heemkundekring Zeeland zijn we op zoek gegaan naar songteksten die over Zeeland zijn geschreven. In totaal is gebruik gemaakt van achttien teksten. Ook de molens en de kerk komen erin terug.” De teksten en diverse opnames zijn terug te vinden op de website van Heemkundekring Zeeland.

Gezocht Bestuurslid ZOV
Door toenemende activiteiten is een extra persoon welkom in het bestuur van de ZOV. Focus ligt hierbij op ontwikkelingen centrum Zeeland.
Wil je als enthousiast en betrokken ondernemer iets betekenen voor Zeeland dan horen wij dat uiteraard graag!

Als afsluiting vond er nog een gezellige netwerkborrel plaats.

We bedanken het Dorpshuis Zeeland, in het bijzonder Ellen Beenhakker, voor de goede zorgen en Wim van Haeren van ambachtelijke slagerij Van Haren voor de uitstekend verzorgde BBQ.

Foto’s van deze avond zijn gemaakt door Marc van Zuylen, Landerd Fotografie.

Tot ZOV-er